صادرات نان صنعتی ممنوع شد

صادرات نان صنعتی ممنوع شد

سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که به دلیل یارانه‌های اعطا شده به آرد تخصصی، صادرات نان صنعتی از این پس ممنوع است. سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که به دلیل یارانه‌های اعطاشده به آرد تخصصی، صادرات نان صنعتی از این پس ممنوع است. این تصمیم بر اساس نظر اداره کل هماهنگی و نظارت آرد و نان شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران اتخاذ شده‌است. این اقدام، بر اساس تصویر نامه شماره ۲۶۵.۱۳۷۸۷۱ مورخ ۱۴۰۲.۸.۱۳ به ما اعلام شده‌است.

در نامه‌ای که ارسال‌شده، معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی نیز اظهار کرده که صادرات نان صنعتی با توجه به یارانه‌های اعطاشده به آرد تخصصی، منتفی و غیر قابل اقدام است. بنابراین، مطابق این نامه، مفاد نامه قبلی در خصوص صادرات نان صنعتی قابل اجرا نیست. این تصمیم با هدف حمایت از تولید داخلی و حفظ یارانه‌ها اتخاذ شده‌است. در نتیجه، به منظور رعایت مفاد این نامه و جلوگیری از اشکالات مربوط به صادرات نان صنعتی، تمامی واحدهای تولیدی و صادراتی موظفند از این پس از صادر کردن این نان خودداری نمایند. همچنین اقدامات لازم را به‌منظور اجرای صحیح این مقررات انجام دهند.

امسال ایران با خرید ۱۰.۵ میلیون تن گندم به خودکفایی در تولید گندم نان رسیده‌است و نیازی به واردات نخواهد داشت. مدیرکل بازرسی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرده که هیچگونه محدودیتی برای خرید نان وجود ندارد و ادعاهای مربوط به محدودیت خرید نان درست نیست. تازه‌ترین اظهارات این مدیرکل موضوع محدودیت خرید نان در فضای مجازی را رد کرده‌است. همچنین اعلام کرده است که هرگونه تخلف مربوط به این موضوع، توسط بازرسان وزارت جهاد کشاورزی پیگیری خواهد شد. بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی، سالانه ۱۲۵ هزار میلیارد تومان یارانه به بخش آرد و نان کشور اختصاص می‌یابد، ولی در موضوع نان با چند نرخی مواجه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید